[O1] Hamulec ręczny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TomekF
    Classic
    • 2009
    • 12

    [O1] Hamulec ręczny

    Jak to od których? :szeroki_usmiech Przecież mechanik powiedział.
    Od czujnika, świece można właściwie olać jeśli ładnie odpala
  • Raymond
    Classic
    • 2007
    • 26

    #2
    [O1] Hamulec ręczny

    Witam!
    Na forum jest dużo informacji na temat hamulca ręcznego ale mój problem polega na tym że nie mam ręcznego w lewym kole (hamulce tarczowe).Z linką jest wszystko ok ale zauważyłem że przy zaciągniętym ręcznym z tyłu zacisku ramię gdzie przychodzi linka opiera się o ogranicznik MAX.Przy opuszczonym ręcznym ramię cofa się tylko do połowy a powinno cofnąć się do pozycji MIN.Zdjąłem więc linkę i ramię cofnęło się do pozycji MIN co dziwne ramię można poruszać swobodnie palcem bez żadnego oporu.Wyczytałem na forum że przyczyną mogą być pęknięte sprężyny talerzowe w docisku ale przecież przy pękniętej sprężynie ramię przy zdjętej lince nie cofało by się samoczynnie.Postanowiłem wylać płyn z docisku i odpowietrzyć tył hamulców.Niestety nic nie pomogło.Czy ktoś ma jakiś pomysł jak usunąć tą awarię?Aha dodam że nożny hamulec jest ok.Tłoczki w zacisku nie są zapieczone.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • fidodido
      Rider
      • 2010
      • 440

      #3
      sprawdź pancerze linki hamulca ręcznego jak i mechanizm tłoczka mialem ten sam problem w lewym tylnym kole. u mnie przed naprawa ręczny chodził na 3 ząbki a teraz max na 8
      diagnoza:
      peknieta oslona linki hamulca ręcznego ( wymiana linek)
      zapieczony mechanizm tłoczka (regeneracja mechanizmu zacisku)
      Auto: Skoda Octavia I
      Kolor: Srebrny
      Pojemność: 1,8T 20V
      Moc: 150KM
      Typ silnika: AGU
      Gaz: STAG-4

      Komentarz

      • Raymond
        Classic
        • 2007
        • 26

        #4
        Miałeś rację fidodido faktycznie mechanizm tłoczka był zapieczony.Zacisk wyczyszczony i złożony wszystko śmiga .Dzięki za podpowiedz.

        Komentarz

        • fidodido
          Rider
          • 2010
          • 440

          #5
          nie ma za co.
          Auto: Skoda Octavia I
          Kolor: Srebrny
          Pojemność: 1,8T 20V
          Moc: 150KM
          Typ silnika: AGU
          Gaz: STAG-4

          Komentarz

          • akm97
            Ambiente
            • 2010
            • 137

            #6
            Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się, czy w opisanym tu przypadku powinno wystarczyć wykręcenie i nasmarowanie samego tłoczka, czy jest konieczność demontażu całej dźwigni hamulca ręcznego, wymiana o-ringów itp.?

            Komentarz

            • morfeusz747
              Drive
              • 2010
              • 84

              #7
              Już nie chciałem zakładać nowego tematu, wiec napiszę tutaj. Koledzy powiedzcie ile tak mniej więcej kosztuje wymiana no całego zestawu tylnych hamulców (bębny,szczęki, wężyki, rurki, tłoczki itp) i ile w tym robocizna kosztuje?

              Chce mieć taki podgląd, bo mi się dziś rozsypało

              Komentarz

              • Marcello01
                Rider
                • 2009
                • 491
                • Octavia I (1U2)
                • AGP 1.9 SDI 68 KM

                #8
                części dałem 130 (szczęki całość,cylinderki) + płyn robocizna 100 + żywiec
                https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                Komentarz

                • morfeusz747
                  Drive
                  • 2010
                  • 84

                  #9
                  130 to mówisz na 1 koło, czy na 2? Tez całość robiłeś - bębny itp?

                  Mi wywalił 800zł (w tym 150 robocizna) i nie ogarniam co tyle kosztuje...Mówił mi, że nie chce wsadzać byle gówien.

                  Komentarz

                  • Marcello01
                    Rider
                    • 2009
                    • 491
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGP 1.9 SDI 68 KM

                    #10
                    za całość średniej klasy szczęki i cylinderki bębny miałem spoko cylinderki puściły i zalały wszystko od razu wymieniłem wszystko co tam było w środku. 800 to chyba w serwisie na najdroższych częściach
                    https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                    Komentarz

                    • morfeusz747
                      Drive
                      • 2010
                      • 84

                      #11
                      Jeszcze tylko takie pytanko ile kosztuje zestaw, na 2 koła firmy ATE? Chodzi mi tak jak wcześniej bębny, szczęki, cylinderki itp). Orientacyjnie oczywiście.

                      Komentarz

                      • Marcello01
                        Rider
                        • 2009
                        • 491
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGP 1.9 SDI 68 KM

                        #12
                        zapytaj w najbliższych sklepach a co do bębnów możesz je przetoczyć sporo zaoszczędzisz
                        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                        Komentarz

                        Pracuję...